*alt_site_homepage_image*

Informuojame, kad pradedamas rengti Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo koregavimas

Planavimo organizatorius: Trakų rajono savivaldybės administracijos direktorius (Trakų rajono savivaldybės administracija, 181626536,  Vytauto g. 33, LT- 21106 Trakai, tel. (0 528) 55 487, el. paštas info@trakai.lt, interneto svetainė www.trakai.lt).

Plano rengėjas: Jungtinės veiklos dalyviai – Gamtos paveldo fondas, MB Urban form, Archipoint LT, UAB. Jungtinės veiklos dalyvių atstovas – Gamtos paveldo fondas, A. Vivulskio g. 41-113, LT-03114 Vilnius, tel. +370 5 272 1918,  el. paštas info@gpf.ltwww.gpf.lt, kontaktinis asmuo – Zenonas Gulbinas, tel. +370 5 263 6269, el. paštas z.gulbinas@gpf.lt. Projekto vadovė – Giedrė Ratkutė Skačkauskienė (A1735), tel. +370 698 79972, el. p. giedre@urbanform.lt.

Planavimo pagrindas: Trakų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2024 m. birželio 16 d. įsakymas Nr. P2E-280 „Dėl Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo, patvirtinto Trakų rajono savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. S1E–59 „Dėl Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo tvirtinimo“ koregavimo pradžios ir planavimo tikslų“.

Planavimo darbų programa (susipažinti su visa darbų programa galima Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje (www.planuojustatau.lt), TPD numeris K-RJ-79-24-584):                    ;.

Teritorijų planavimo dokumento pavadinimas: Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo koregavimas (toliau – Bendrojo plano koregavimas).

Planuojama teritorija: Trakų rajono savivaldybės administracinė teritorija.

Bendrojo plano koregavimo tikslai: 1) parengti Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo koregavimo sprendinius vadovaujantis Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo sprendinių įgyvendinimo stebėsenos ataskaitos (už 2021–2022 metus) išvadomis ir siūlymais; 2) suformuoti Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo koregavimo sprendinius, atitinkančius patvirtintą Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo koncepciją; 3) sudaryti sąlygas darniai savivaldybės teritorijos raidai, nuosekliai erdvinės ir funkcinės integracijos politikai įgyvendinti, teritorijų sanglaudai, kompleksiškai spręsti socialinius, ekonominius, ekologinius ir su klimato kaitos padariniais susijusius uždavinius; 4) derinti fizinių ir juridinių asmenų ar jų grupių, savivaldybės ir valstybės interesus dėl teritorijos naudojimo ir veiklos plėtojimo teritorijoje sąlygų; 5) sudaryti sąlygas racionaliam žemės naudojimui.

Bendrojo plano koregavimo uždaviniai: 1) tikslinti (keičiant / koreguojant / papildant) teritorijos funkcinio zonavimo ir reglamentavimo sprendinius (taip pat: tikslinti vientiso užstatymo gyvenamųjų teritorijų ribas, įtraukiant vientiso užstatymo kriterijus atitinkančias teritorijas ar sklypų grupes; siekiant racionaliau vystyti infrastruktūrą, vertinti galimybę kompaktiško ir vientiso užstatymo teritorijose mažinti minimalaus sklypo dydį; eliminuoti kraštovaizdžio tvarkymo zonos žemėnaudos struktūros pokyčio nuo zonos ploto reikalavimus, kraštovaizdžio struktūros išlaikymui numatyti kitas priemones; numatyti, kad detalizuojant, įgyvendinant Bendrojo plano koregavimo sprendinius taip pat rengiami specialiojo teritorijų planavimo dokumentai (t.t. kaimo plėtros žemėtvarkos projektai); 2) tikslinti (keičiant / koreguojant / papildant) Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo I priedo „Privalomieji teritorijos naudojimo reikalavimai“ turinį pagal šio Bendrojo plano koregavimo tikslus ir uždavinius; 3) siekiant išvengti kolizijų ir sprendinių dubliavimo, eliminuoti detalizacijos brėžinius; 4) tikslinti (keičiant / koreguojant / papildant) kraštovaizdžio apsaugos reikalavimus; 5) tikslinti kraštovaizdžio tvarkymo zonų ribas, jų plotus, įvertinant savivaldybės dalių bendrųjų planų sprendinius, keičiamas administracinių vienetų ribas, kitas aplinkybes; 6) tikslinti (keičiant / koreguojant / papildant) savivaldybės prioritetinės plėtros teritorijas, jų reglamentavimą, atsižvelgti į Trakų rajono savivaldybės tarybos sprendimus dėl savivaldybės prioritetinės infrastruktūros; 7) tikslinti (keičiant / koreguojant / papildant) nuostatas dėl želdynų; 8) pateikti galimas priemones dėl klimato kaitos poveikio švelninimo ir atsparumo ekstremaliems klimato reiškiniams stiprinimo; 9) tikslinti (keičiant / koreguojant / papildant) sprendinius dėl atsinaujinančių išteklių energijos vystymo (išskyrus nuostatas dėl vėjo elektrinių – išlaikyti sprendinį, kad savivaldybės teritorijos ribose vėjo elektrinių statyba neplanuojama); 10) numatyti, kad vandens tiekimas ir nuotekų tvarkymas vykdomas pagal Trakų rajono savivaldybės teritorijos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planą ir jo pakeitimus; 11) panaikinti Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo prieštaravimus aiškinamajame rašte ir (ar) brėžiniuose; 12) siekiant nustatytų Bendrojo plano koregavimo tikslų ir uždavinių, tikslinti (keičiant / koreguojant / papildant) Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo sprendinius pagal šiuo metu galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus, aukštesnio lygmens teritorijų planavimo dokumentus; 13) pagal poreikį keisti ir kitus Trakų rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo sprendinius, siekiant nustatytų Bendrojo plano koregavimo tikslų ir uždavinių, išlaikant Trakų rajono savivaldybės teritorijos vertingus kraštovaizdžio ypatumus bei nekeičiant: gamtinio karkaso, kultūros paveldo apsaugos ir naudojimo, inžinerinės aplinkos (atliekų tvarkymo, šilumos tiekimo, elektroninių ryšių), minimalaus žemės sklypo dydžio taškiniam užstatymo tipui neurbanizuotose ir neurbanizuojamose teritorijų funkcinėse zonose, neužstatomų reljefo formų reglamentavimo, savivaldybės urbanistinių centrų sistemos ir jų funkcinių ryšių.

Planavimo proceso etapai: parengiamasis, rengimo (esamos būklės įvertinimo stadija, sprendinių konkretizavimo stadija) ir baigiamasis.

Bendrojo plano koregavimo koncepcija: nerengiama, bendrųjų sprendinių formavimo stadija neatliekama.

Strateginis pasekmių aplinkai vertinimas: atliekama strateginio pasekmių aplinkai vertinimo (toliau – SPAV) atranka pagal Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarimu Nr. 967 „Dėl Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatytą tvarką. SPAV atliekamas, jei atrankos išvadoje nurodoma atlikti SPAV.

Tyrimai ir galimybių studijos: neatliekami, išskyrus atvejus, jei jie numatomi planavimo sąlygose.

Viešumo užtikrinimas: viešinimas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu, taikoma Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatuose nustatyta bendroji teritorijų planavimo dokumentų viešinimo procedūrų tvarka.

Išsamesnė informacija teikiama: plano rengėjo aukščiau nurodytais kontaktais, Trakų rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir žemės ūkio administravimo skyriuje, Vytauto g. 33, LT- 21106 Trakai. Kontaktinis asmuo – Trakų rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir žemės ūkio administravimo skyriaus vedėjo pavaduotoja Natalja Ivanova, tel. (0 528) 41024, el. paštas: natalja.ivanova@trakai.lt.

Pasiūlymų teikimo tvarka: pasiūlymai dėl teritorijų planavimo dokumento planavimo organizatoriui teikiami raštu ar Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje per visą teritorijų planavimo dokumento rengimo laikotarpį iki viešo svarstymo pabaigos (pasiūlymus galima teikti ir žodžiu).

Gamtos paveldo fondo informacija

category-img
Projekto vertė
Projekto laikotarpis
project image