Kilus nesutarimams tarp pirkėjo ir pardavėjo dėl prekės kokybės, pirkėjas savo reikalavimus pardavėjui turi pateikti raštu. Vartotojas privalo kreiptis į pardavėją ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tos dienos, kurią vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą. Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
Jeigu pardavėjas netenkina vartotojo reikalavimų arba juos tenkina iš dalies, pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakyme turi būti pateikta informacija apie neteisminio vartojimo ginčų sprendimo subjektą, kompetentingą spręsti vartojimo ginčą.
Jeigu vartotojo netenkina pardavėjo ar paslaugų teikėjo atsakymas ir nėra suėję vieni metai nuo kreipimosi į pardavėją ar paslaugų teikėją dienos, vartotojas turi teisę kreiptis į kompetentingą spręsti vartojimo ginčą instituciją, kad neteismine tvarka būtų apgintos pažeistos ar ginčijamos vartotojo teisės ar teisėti interesai. Praktinį šios teisės įgyvendinimą reglamentuoja Vartotojų ginčų neteisminio sprendimo procedūros taisyklės.
Vartojimo ginčą nagrinėjusios institucijos sprendimas įsigalioja ir yra privalomas vykdyti, jeigu nė viena ginčo šalis per 30 dienų nuo sprendimo dėl ginčo esmės priėmimo nepareiškia ieškinio bendrosios kompetencijos teisme, prašydama nagrinėti vartojimo ginčą iš esmės.
Daugiau informacijos, susijusios su vartotojų teisių apsauga galite rasti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos internetiniame puslapyje: http://www.vvtat.lt/
Vartotojų teises bei vartotojų teisių apsaugos sritis apibrėžia, nustato vartotojų teisių apsaugos institucinę sistemą, vartotojų teisių apsaugos institucijų kompetenciją, reglamentuoja vartotojų švietimą, vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų santykius, vartotojų teisių gynimo ne teisme tvarką ir atsakomybę už teisės aktų, reglamentuojančių vartotojų teisių apsaugą, pažeidimus – Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymas.
Valstybinės institucijos, susijusios su vartotojų teisių apsauga: Vartotojų teisių gynimo klausimais galite kreiptis: Į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą Dėl maisto, neatitinkančio saugos ir kokybės reikalavimų Į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą Dėl ne maisto produktų ir paslaugų, kurie neatitinka privalomųjų ir deklaruojamųjų reikalavimų Į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą Dėl energetikos įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, skirstant, perduodant, laikant energiją, dėl prisijungimo, apmokėjimo už suvartotą energiją ar paslaugas, valstybės reguliuojamų kainų ir (ar) tarifų taikymo, dėl energijos ir energijos išteklių tiekimo srautų balansavimo Į Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisiją Verkių g. 25C-1, LT-08223 Vilnius, tel. 8 800 20500, faks. (8 5) 213 5270, el. p. rastine@regula.lt Dėl energetikos objektų įrenginių ir apskaitos priemonių naudojimo, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo Į Valstybinės energetikos inspekciją prie Energetikos ministerijos Dėl ginčų dėl advokatų teisinių paslaugų teikimo Į Lietuvos advokatūros advokatų tarybą Tilto g. 17, 01101 Vilnius (8 5) 262 4546 Faks: (8 5) 212 1859, la@advokatura.lt Dėl turizmo paslaugų Į Valstybinį turizmo departamentą prie Ūkio ministerijos Dėl vartotojų ir elektroninių ryšių ar pašto paslaugų teikėjų ginčų Į Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybą
Dėl statybos paslaugų Į Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją prie Aplinkos ministerijos Dėl sveikatos priežiūros paslaugų ir vaistų Į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministeriją Į Valstybinės vaistų kontrolės tarnybą prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos Dėl finansinių paslaugų Į Lietuvos banką Dėl vartotojų teisių pažeidimų, susijusių su teisinės metrologijos sritimi Į Lietuvos metrologijos inspekciją Dėl vežėjų paslaugų Į Valstybinę kelių transporto inspekciją prie Susisiekimo ministerijos Dėl civilinės aviacijos paslaugų (bilietų, bagažo praradimo ar sugadinimo) Į Civilinės aviacijos administraciją
Į Lietuvos Respublikos Konkurencijos tarybą Dėl Lietuvos vartotojų netinkamos kokybės prekių ir paslaugų, pirktų ES šalyse, ir ES vartotojų netinkamos kokybės prekių ir paslaugų, pirktų Lietuvoje Į Europos vartotojų centrą
|